Известие

Collapse
No announcement yet.

Смяна на предна главина

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Смяна на предна главина

    Здравейте колеги, пиша ви относно смяна на предна главина. Относно проблема : Преди известно време колата започна да вие отпред отдясно... след като я повдигнахме на крик и завъртяхме колелото се оказа, че лагер е заминал... Изчетох темите за главините на скъпоценните ни коли и стигнах до извода, че е по-добре да си купя нова главина вместо да избивам и набивам лагер в старата... Дотук добре взех си аз главината която с голяма отстъпка ми излезе 140лв. и реших да я слагам... И оттук започнаха мъките... Свалихме гумата ( оказа се, че протектора го няма) и под протектора стои големия болт (36ти размер)... отидох взех този прословут размер за гедорето и после изненадааа...
    1.Флошката / Камъка почти неможе да влезе в улея и съответно не захваща хубаво целия болт...
    2.Когато я набиеме с чука да влезе и започнеме да напъваме с тръба 1метър всичко друго се чупи без болта да мръдне...

    Та въпроса ми е следния : Има ли нещо специфично което аз да не знам и затова да не се получава работата ? Цял ден се мъчиме и въпросния болт (който дори не ми трябва после защото в комплекта с новата главина си имам) дори не е мръднал с 1мм Навсякъде чета, че било работа за 1 час и нямало нищо сложно, ама май не е така Сменял съм амортесьори,тампони,биалетки е никъде такъв зор не видях както сега с тази главина

    Моля кой с каквото може да помага

    Благодаря !
    145 2.0 QV

  • #2
    Това е начина колега яко напъване, вземи тръба 1,5м ако трябва
    Fiat Punto 1.4GT 1996
    Hyundai Tucson 2.0 2007
    Renault Clio 1.5 2019

    Comment


    • #3
      Камъка на гидорето трябва да влиза нормално около болта, ако трябва го изпили на шмиргел или на струг - трябва или да не махаш гумата, или да си застопорил яко нещата отдолу, и да караш с по дебелите накрайници и гидоре, мисля че 3 четвърти дето са, щото аз лично съм чупил по малките......
      "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
      F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

      Comment


      • #4
        Друг вариант иди в някоя гумаджийница и пробвай с пневматичен гайковерт. По принцип тези гайки имат законтряне може и това да създава проблеми.
        Поздрави
        Last edited by to_lose_HEART; d.m.y г., 12:52.
        Alfa Romeo 166 2.4 JTD '99

        Comment


        • #5
          -колата да си легне на гумите,
          -на скорост,
          -на ръчна,
          -застопорена с трупчета,
          -подходящия камък и тръба за удължаване на рамото.
          Така го правиха на моята
          Alfa 156 1,9 JTD - 02,2000г
          Avensis 2011 -2.0 D-4D

          Comment


          • #6
            Благодаря на всички колеги за отговорите ! Днес след като стругар изпили камъка и с много усилия развъртяхме гайката. И естествено след това изкочи следващия проблем свързан с махането на тази част в която влизат болтовете на гумите и която пречи да стигнеме до главината. Мисля да отида на майстор защото изглежда сам няма да се справя... Още веднъж благодаря за всички отговори !
            145 2.0 QV

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от Tr0ubl3 Покажи съобщение
              Благодаря на всички колеги за отговорите ! Днес след като стругар изпили камъка и с много усилия развъртяхме гайката. И естествено след това изкочи следващия проблем свързан с махането на тази част в която влизат болтовете на гумите и която пречи да стигнеме до главината. Мисля да отида на майстор защото изглежда сам няма да се справя... Още веднъж благодаря за всички отговори !
              За спирачния диск ли говориш колега?
              Fiat Punto 1.4GT 1996
              Hyundai Tucson 2.0 2007
              Renault Clio 1.5 2019

              Comment


              • #8
                След спирачния диск колега. След отвъртането на болта и свалянето на спирачния апарат и диск, остава една кръгла част която стои точно пред главината и в нея влизат 5те болта на джантите + онзи малкия за наместване на гумата. Ако тази част се свали остават 4те болта на главината за да я сменя Благодаря за бързия отговор колега !
                145 2.0 QV

                Comment


                • #9
                  Тази част е именно главината. Четирите болта държат само лагера. За да ги отвиеш обаче, е необходимо първо да се избие оста на главината от лагера. После монтираш новия лагер и набиваш обратно оста, силно препоръчително с преса.
                  Last edited by tonov; d.m.y г., 21:15.
                  166 2,4JTD 20V Sportronic Edizione collezionisti
                  ex 156 2,4JTD; ex 146ti; ex 145 1,6 boxer

                  Comment


                  • #10
                    Мерси за пояснението Тази главина със скоби ли се маха и после съответно с преса ли се слага обратно ?
                    145 2.0 QV

                    Comment


                    • #11
                      Да
                      166 2,4JTD 20V Sportronic Edizione collezionisti
                      ex 156 2,4JTD; ex 146ti; ex 145 1,6 boxer

                      Comment

                      Working...
                      X